Chifadep

chifadep-Alhagie-JammehBij al het werk dat wij in Gambia verrichten werken wij samen met verschillende plaatselijke belangengroepen. Vooral bij het uitvoeren van activiteiten buiten het Schoolsponsorproject, was er steeds de vraag: Wie is er verantwoordelijk voor een goed gebruik en wie zorgt voor het mogelijke onderhoud in de toekomst? Ook was het voor de stichting van belang om te weten of deze idee├źn en activiteiten overeen komen met de gedachten en wensen van de lokale bevolking. Dit bracht ons op het idee om een plaatselijke stichting in het leven te roepen, waarin de verschillende groeperingen vertegenwoordigd zijn. In de zomer van 2007 heeft dit geleid tot de oprichting van de stichting ‘Chifadep’ (Child and Family Development and Educational Programme) in the Gambia.

dominic mendyIn Chifadep zijn al onze huidige partners in Gambia vertegenwoordigd. Namens de ROF is dat onze ambassadeur de heer Dominic Mendy die hier erg veel werk voor de stichting verzet. Daarnaast als voorzitter de heer Alhagie Jammeh, oud schoolhoofd in Dumbuto en Nioro Jataba thans gepensioneerd en gerespecteerd invloedrijk lid van de gemeenschap in Kiang West, de heer Sar Darboe, operator van de maalderij in Sankandi en als laatste mevrouw Jarra Saw, vertegenwoordigster van de vrouwen van Dumbutu en Nioro Jataba, tevens leidinggevend aan de naaischool in Dumbutu.

Met deze stichting worden al onze gezamenlijke plannen besproken. Chifadep zal ook de projecten verder aansturen en begeleiden. Hierdoor wordt de plaatselijke betrokkenheid en gedeelde verantwoordelijkheid enorm vergroot.